Маріанна Цветінська: «Я вже не така, як раніше. Я – краща!»

Маріанна Цветінська: «Я вже не така, як раніше. Я – краща!»

Україна, Дніпропетровська область

  • Роки життя 1992 |
  • Місце народження: м. Верхньодніпровськ |
  • оперна співачка, артистка Дніпропетровського академічного театру опери та балету

Талановита оперна співачка, володарка унікального голосу, виконавиця провідних оперних партій, переможниця міжнародних і Всеукраїнських конкурсів.

Дніпровські театрали ще не забули приголомшливий дебют Маріанни в ролі-партії Віолетти Валері в опері «Травіата» Верді. Тоді, у 2016 році, Маріанна та її сценічний партнер Марк Сердюк (Альфред) склали яскраву і надзвичайно вражаючу пару з такою зворушливою та тендітною Віолеттою. На жаль, ненадовго... Відспівавши сезон, Марк поїхав на стажування до Швейцарії. Нині він бере уроки в оперній студії Пласідо Домінго в італійській Валенсії. А Маріанна змінила прізвище (дівоче – Рябошлик) на поетичну Цветінську. Невдовзі її чоловік, талановитий джазовий трубач, витримав конкурс на стипендіальну програму, оголошену факультетом джазової майстерності в Мічиганському університеті. І Маріанна, як вірна дружина, поїхала за ним в американське місто Каламазу. Містечко невелике, всього 60 тисяч населення, половина якого – студенти. Маріанна напрочуд розумно скористалася можливістю повчитися й мовам – англійській та італійській (тим більше, що університет не скупився на уроки). Крім того, займалася вокалом із професором університету Елізабет Коен, визнаним спеціалістом бельканто.

Навчання наших дніпрян тривало трохи більше року. У Дніпро вони повернулися натхненні поїздкою, навчанням, багатством вражень і знайомств.Маріанна Цветінська – Віолетта  з опери «Травіата»Маріанна без утруднень витримала конкурс в оперний театр. Плюс до того, в Академії музики в неї є свої студенти (ставлення до педагогіки у Цветінської найсерйозніше!). Те, що зветься «черствою кіркою очікування» ролей, Маріанну щасливо обходить. Вже на початку сезону вона успішно дебютувала Джільдою в опері «Ріголетто» Верді. Відновила улюблену Віолетту в «Травіаті» сподівається заспівати Адину у «Любовному напої» Доніцетті. Ось де вона зможе якнайповніше реалізувати уроки американської професорки. Такі її найближчі плани і перспективи у творчості. І сімейне життя молодої пари також склалося, що не може не радувати. І публіка її сприйняла, не забувши про неї за час відсутності у Дніпрі.

Як тут не нагадати, що артист – професія публічна. А відтак – підвладна пересудам, і правим, і неправим. На жаль, публіка в масі своїй непостійна у ставленні до кумирів. «Зробіть мені красиво!» – ось її девіз. Якою працею це гарне досягається у нинішніх умовах, її не турбує. Така реальність! Приємно, що Маріанну не забули. Підвищена глядацька увага до повернення Цветінської стимулювала і її визнання: «Я вже не така. Я краща!»  Ця довірча заява зобов’язує. Поспішаю попередити: сказане Маріанною на самопіар ніяк не схоже. Так в чому ж нинішня Цветінська краща за ту дебютну появу у «Травіаті», яку багато хто пам’ятає донині? Якщо говорити про зміни зовнішні, то вони непомітні. Все та ж сама чарівність молодості та жіночності. А ось якість вокалу насправді зросла. Як і рівень сценічної свободи разом із творчою впевненістю «артистки опери» (у давні часи так називали подібних до неї). Двоєдинство співачки й артистки публіка сприймає з вдячним задоволенням. Однак, щасливі зовнішні дані Маріанни та її артистизм не виключають самодисципліни і ефективної самоорганізації. Ледарство, бездіяльність їй не властиві. Вона вміє цінувати час, не марнуючи його.

Провідна оперна співачкаДо речі, Цветінська з її досконалостями не виняток із правил. Щороку вимоги до артистів опери стають жорсткішими. Позитивно позначаються у цій ситуації щорічні конкурси, кастинги, зростаюча конкуренція, особливо помітна в колективах солістів і артистів хору. Треба поспішати встигнути реалізувати відпущений тобі співочий і артистичний дар. Для чого необхідна не тільки переконлива вокальна, акторська, а й фізична форма. Сподіватися лише на щедрість природи і милості фортуни не доводиться в нинішніх складних обставинах театрального життя. Україна – не Італія. Оперних театрів тут – на пальцях порахувати. Усвідомлюючи це, колеги Маріанни намагаються використати усі доступні (легальні!) можливості, аби відповідати викликам часу. Попередні покоління оперних виконавців такого не знали. Сьогоднішні співаки у порівнянні з ними вже інші. Обов’язковими стають знання мов, інформаційна та технічна оснащеність, мобільність, ініціатива, творча сміливість. Маріанна Цветінська з «інших».

На завершення наведу авторитетну думку її вчительки – народної артистки України та СРСР, лауреатки Держпремії ім. Т. Шевченка, професорки Академії музики Нонни Андріївни Суржиної: «Маріанна по-справжньому талановита. Вона музикальна, гарна зовні, обдарована акторськи, розумна (рідкість у співаків), прекрасно організована і працездатна. Звичайно, удачу ніхто не відміняє. Але везіння і праця – ще не гарантія. І багато чого повинно збігтися, аби відповідати професії оперного соліста. І тут Цветінська, як ніхто, на своєму місці».

На сцені Дніпропетровської опери

 

 

Участь у конкурсах:
2010 р. Гран-прі Міжнародного конкурсу «Співоча перлина» у місті Кам'янське.

Гран-прі
2011 р. м. Ялта Міжнародний конкурс ім. М. та М. Полудених, І місце,
2014 р. Всеукраїнський конкурс-фестиваль ім. Б. Гмирі, І місце.

Репертуар:
Дж. Верді – Віолетта в опері «Травіата»,
Дж. Верді – Джільда в опері «Ріголетто»,
Дж. Верді – Оскар в опері «Бал-маскарад»,
Дж. Верді – Анна в опері «Набукко»,
Г. Доніцетті – Адіна в опері «Любовний напій»,
В.-А. Моцарт – Сюзанна в опері «Весілля Фігаро»,
М. Римський-Корсаков – Марфа в опері «Царева наречена»,
Дж. Пуччіні – Мюзетта в опері «Богема»,
С. Гулак-Артемовський – Оксана в опері «Запорожець за Дунаєм».

Створено: 05.03.2020.
Редакція від 13.03.2020.
Наталія Іващенко